Echt Hollands weertje - Reisverslag uit Seychelles, Seychellen van Jan Fokke en Martin - WaarBenJij.nu Echt Hollands weertje - Reisverslag uit Seychelles, Seychellen van Jan Fokke en Martin - WaarBenJij.nu

Echt Hollands weertje

Door: Jan Fokke en Martin

Blijf op de hoogte en volg Jan Fokke en Martin

22 Oktober 2015 | Seychellen, Seychelles

Na een voorspoedige reis die geheel volgens het reisschema is verlopen landden we om tien voor twee op Mahé. Zelfs de koffers draaiden vrolijk op de band rond toen we na wat plichtplegingen bij de douane bij de afhaalband kwamen. De douane vond het zelfs nodig een pasfoto van ons te maken voor we het land in mochten. Eenmaal buiten stond onze chauffeur Benedict (Ben ten) ons al op te wachten en na een rit over wat smalle weggetjes waren we om drie uur at The Beach House, ons onderkomen voor de komende vier dagen. Met uitzicht op zee, airco en een super veranda luxer dan we bij onze reizen gewend zijn een geweldig plekje. Bij aankomst werden we zelfs verwend met een heerlijk fris drankje, wat we bij Landall of Centerparks nog niet hebben meegemaakt. Zelfs het bed in de Lovesuite was speciaal voor ons opgemaakt. Hahahaha.

Met het drankje op de veranda hebben we onder het toeziend oog van de gekko’s onze eerste bijzondere vogelsoorten al gespot. Bovendien werden we verrast door enkele Fruit Bats, met een spanwijdte van 1 meter prachtig om te zien. Met gevaar voor lijf en leden hebben we langs de smalle weg die ons appartementje scheidt van het prachtige strand de omgeving verkend. Langs de “boulevard” hebben we in de regen (echt Hollands weer dus) alle kraampjes bekeken want iedereen heeft hier wel iets te koop op het gebied van etenswaar. Op de terugweg hebben we bij de plaatselijke “buurtsuper” onze eerste inkopen gedaan en gelijk maar 50 euro gewisseld voor roepies zodat we morgen ook met de bus naar de stad kunnen. De kosten voor de bus zijn 5 roepies per rit over het hele eiland maar als je onderweg uitstapt of overstapt moet je weer 5 roepies betalen (40 eurocent) dus moeten we van te voren plannen waar we heen willen anders zijn we snel door ons budget heen. Hahaha.

Het is nu half zeven plaatselijke tijd (twee uur tijdsverschil met Nederland en zitten we in het donker dit verslagje te typen. Zo meteen zullen we ons verwennen met een beerenburgje, pinda’s, sigaartje en een beker instant noodles uit de buurtsuper en dan vermaken wij ons wel vanavond. Niet te laat naar bed en morgen met de bus naar Victoria en de rest van het eiland verkennen. Best wel zwaar dat vrijwilligerswerk. Hahaha.

Groetjes en tot morgen,

Jan Fokke en Martin

• 22 Oktober 2015 - 17:46

P.v Wijngaarden:

Jan en Martin

Je bericht ontvangen Zo te lezen is het al aardig begonnen.
    Veel plezier en we blijven jullie volgen.
    De groeten van ons en tot horens.

Doei Ma en Pa v W.

• 22 Oktober 2015 - 18:10

Corine :

Het gaat er romantisch aan toe bij jullie (ha ha). "Ik ga de volgende keer mee op reis". Nog een hele fijne tijd. Heel veel plezier toegewenst. Ik zie erg uit naar jullie volgend reisverslag en de foto's.

Groetjes uit Sneek, Corine

• 22 Oktober 2015 - 19:15

Akke:

En er van uit gaan dat het daar mooi weer is, niet dus, ben je uit het regenachtige Nederland vandaan en waar kom je dan ......... van de regen in de drup.
    Maar zal vast beter worden, geniet van het heerlijke eerste avondje daar met je drankje, hapje e.d.
    Groetjes.

• 22 Oktober 2015 - 20:05

Pieter, Anneloes, Rosamée En Levian:

Fijn dat jullie veilig aangekomen zijn! Klinkt al als echt afzien haha. Heel veel plezier, we blijven jullie volgen! Rosamée heeft gisteravond lang voor het raam gestaan om te zwaaien naar opa maar ook hier was het weer te triest om ook maar 1 vliegtuig te spotten. Maar gezwaaid heeft ze :)
    Veel plezier! En 1 ding... laat die sigaren alsjeblieft daar! ;)
    Liefs van ons viertjes

• 22 Oktober 2015 - 20:08

Klaske Jonker:

Leuk jullie eerste reis verslag,wens jullie een ontspannende avond.

Groeten uit Drachten

• 23 Oktober 2015 - 15:04

Bauke:

Fijn dat jullie de reis goed hebben doorstaan, en dat de aankomst accomadatie niet tegen valt. Lekker genieten en veel plezier! kijk uit naar eerste beelden en komende reisverslagen.
    groetnis

• 23 Oktober 2015 - 20:02

Joop En Gretha:

Hoi Jan Fokke en Martin

Ontzettend leuk dat we weer een reisverslag van jullie krijgen.
    We blijven jullie volgen.
    Geniet ervan en heel veel werkplezier.

groetjes van ons

• 24 Oktober 2015 - 14:19

Klaske Kootstra :

Hoi,Janfokke en Martin,zelf net thuis uit Oostenrijk en zo kom op jullie site!!!wordt vast weer een geweldige reis.het begin is alvast goed!Veel Sukses en geniet ervan.
    Groet van Klaske Kootstra

• 27 Oktober 2015 - 23:06

Paul En Greet:

Hoi Martin en Jan Fokke, mooie reis weer met mooie verslagen. We blijven jullie volgen. Groetjes van Paul en Greet.

Jan Fokke en Martin

Als vogelaars zijn wij al jaren bezig met het inventariseren van verschillende gebieden in Friesland voor o.a. Staatsbosbeheer en het Weidevogel Meetnet Friesland. Sinds 2004 zijn we als vrijwilliger in gebieden in Peru, Brazilië, Colombia, Costa Rica, Swaziland en Zuid Afrika geweest voor verschillende werkzaamheden maar altijd ook om de daar aanwezige vogelsoorten te inventariseren. Dit jaar gaan we dus naar de Seychellen om ons in te zetten voor de zeeschildpadden en bedreigde vogelsoorten tevens gaan we proberen het koraalrif in kaart te brengen. Dit project wordt begeleid door Wildlife ACT (African Conservation Team) die ook veel projecten in Zuid Afrika hebben opgezet.

Actief sinds 17 Okt. 2015