Afscheid - Reisverslag uit Seychelles, Seychellen van Jan Fokke en Martin - WaarBenJij.nu Afscheid - Reisverslag uit Seychelles, Seychellen van Jan Fokke en Martin - WaarBenJij.nu

Afscheid

Door: Jan Fokke en Martin

Blijf op de hoogte en volg Jan Fokke en Martin

26 November 2015 | Seychellen, Seychelles

Maandag 23 november 2015

Zoals beloofd zouden we jullie nog op de hoogte brengen van onze laatste dagen op de Seychellen dus hier dan echt het laatste verslag van deze reis. Vanmorgen net als altijd om half zes wakker, want we hadden geen zin om de wekker voor één dag nog te verzetten. Tijdens het laatste ontbijt afscheid genomen van een aantal medewerkers dus het duurde deze keer wat langer dan anders maar we hoefden ook niet om zeven uur te starten met de werkzaamheden. Op ons gemak alle vuile was verzameld en naar de wasserij gebracht voor een grondige schoonmaakbeurt want onze eilanduniformen kon je rechtop tegen de muur zetten dus die konden wel een wasbeurtje gebruiken. Daarna onze koffers gepakt en na een laatste bakje koffie in onze bungalow hebben we de buggy opgehaald en onze spullen naar kantoor gebracht, het huis moest leeg want de nieuwe vrijwilligers waren al onderweg en die moesten in ons onderkomen. Op kantoor nog de laatste adressen uitgewisseld en de afgelopen weken nog een keer doorgenomen en daarna met zijn allen naar de lunch, daar waren de nieuwe hulpen intussen ook en hebben we nog even kennis kunnen maken.

Na de middag hebben we voor de laatste keer nog een rondje eiland gedaan en om half drie was het tijd om met de spullen naar het strand te gaan. Daar lag het rubberbootje al klaar om ons en onze spullen naar de motorboot te brengen, Anh en Elliot waren intussen steeds stiller geworden en toen het definitieve afscheid daar was stond het huilen hun nader dan het lachen. Toen we uiteindelijk met de boot richting Mahé gingen stond Elliot op het strand te zwaaien met zijn petje tot we hem met het blote oog niet meer konden zien. Na anderhalf uur kwamen we aan in de haven van Victoria en daar stond al een taxi klaar om ons naar The Beach House te brengen, daar hebben we de koffers neergezet en direct een bezoek gebracht aan Mike’s Store voor een paar boodschappen en de rest van de dag met de gekochte biertjes en pinda’s doorgebracht op ons terras.

Dinsdag 24 november 2015

Vandaag wel lekker uitgeslapen en na het uitgebreide ontbijt de koffers definitief gepakt en klaar gezet voor vertrek. Om tien uur zijn we met de bus naar Victoria gegaan voor wat laatste inkopen want we hadden nog wat Roupees over en in Nederland omwisselen voor euro’s zit er niet in. Na enkele gekochte souvenirs was er nog genoeg over voor een stevige maaltijd en met een volle maag zijn we om vier uur teruggegaan naar het appartement. Daar konden we ons nog lekker opfrissen en na een laatste douche konden we om half zes met de taxi naar het vliegveld en twee uur later waren we op weg naar Abu Dhabi voor onze eerste tussenstop. Na de tweede stop in Parijs kwamen we na een zeer voorspoedige reis een half uur eerder dan gepland aan op Schiphol.

Daar heeft Doety ons in de stromende regen opgepikt zodat we gelijk weer konden wennen aan het Hollandse weer. Na een paar bakjes koffie en natuurlijk een borrel zijn we op weg gegaan naar huis. Al met al hebben we een onvergetelijke reis beleefd en willen wij jullie bedanken voor de massale belangstelling en de leuke reacties. Wij hebben ervan genoten en voor diegenen die door onze verslagen zo enthousiast zijn geworden dat ze zelf eens een kijkje willen nemen in deze fantastische eilandengroep geven we graag de website voor meer gegevens.
www.wildlifeact.com

Groetjes

Jan Fokke en Martin

P.S. Vanwege de positieve reacties op de wijze woorden van het vorige verslag hebben we er nog een om te overdenken.

“Alleen als de laatste boom is gestorven, de laatste vis is gevangen en de laatste rivier is vergiftigd, zullen we ontdekken dat je geld niet kunt eten”.

• 26 November 2015 - 15:18

Pieter, Anneloes, Rosamée En Levian:

Fijn dat wij jullie gister weer in levende lijve mochten zien! De bruine gezichten bevestigde jullie verhaal dat het steeds boven de 30 graden is geweest. Rosamée vond het geweldig om opa op te halen van Schiphol, dat gaan we de komende tijd nog wel horen :)
    We hebben genoten van jullie verhalen en de foto`s en zijn blij dat we heel binnenkort nog veel meer plaatjes mogen zien. Rosamée houdt t nog steeds bij schildpadden :)
    Succes met schakelen en weer landen in de normale wereld, waar weer gewoon dingen van je worden verwacht. Toch ook weer fijn om bij familie en vrienden te zijn. Jammer dat het avontuur voorbij is voor jullie maar de herinneringen blijven. Om dan ook maar met een spreuk af te sluiten:

'Treur niet omdat het voorbij is, maar lach omdat je het mee hebt mogen maken'

Liefs,

• 26 November 2015 - 16:24

Willem:

Oei, die laatste spreuk komt wel aan zeg.

Welkom thuis

• 26 November 2015 - 17:11

P V Wijngaarden:

Jan Fokke.

Martin hebben we al ge sproken maar jouw nog niet.
    Jij ook bedankt en fijn dat je samen zo genoten heeft.
    Hopelijk een keer tot ziens

De groeten van ons Ma en Pa van Wijngaarden.

• 28 November 2015 - 22:15

Jolanda:

Wij hebben genoten van jullie verhalen en avonturen. Wat is de tijd voorbij gevlogen: zo kom je daar aan, en zo is het weer voorbij.
    Jan Fokke, hoop je binnenkort weer in levende leve te ontmoeten bij de dansles in Drachten.