Gevonden voorwerpen - Reisverslag uit Seychelles, Seychellen van Jan Fokke en Martin - WaarBenJij.nu Gevonden voorwerpen - Reisverslag uit Seychelles, Seychellen van Jan Fokke en Martin - WaarBenJij.nu

Gevonden voorwerpen

Door: Jan Fokke en Martin

Blijf op de hoogte en volg Jan Fokke en Martin

26 Oktober 2015 | Seychellen, Seychelles

Zondag 25 oktober 2015

Beetje later op dan de afgelopen dagen want het is tenslotte zondag nietwaar. Na het ontbijt zijn we naar het duikcentrum om de hoek gelopen om te vragen of het mogelijk was voor Jan Fokke deze dag nog te duiken. Met de mededeling dat als hij snel zijn spullen kon pakken was dat nog mogelijk want ze zouden om half tien vertrekken. Dus snel terug en de duikuitrusting verzameld en met een noodgang weer naar het centrum, onderweg vonden we nog een portemonnee en hebben die snel opgeraapt en meegenomen. Na de gebruikelijke formulieren te hebben ingevuld kon Jan zijn kleding aantrekken en plaatsnemen in de klaar staande pickup om met nog 5 anderen koers te zetten naar de boot.

Na zijn vertrek kon Martin als eerste het gevonden voorwerp afgeven bij de eigenaresse van The Beach House die direct de beurs opende om te kijken wat er in zat. Behalve aardig wat geld en papieren vond ze ook een creditcard met een naam, omdat ze waarschijnlijk wist wie het betrof zou ze zorgen dat het verloren voorwerp bij de eigenaresse werd terugbezorgd. Bovendien kregen we het geld terug wat wij voor de taxi naar de haven al hadden betaald want het project op North Island had al vervoer naar de boot voor ons geregeld. Eerlijke vrienden worden eerlijk behandeld al hadden we beter de gevonden portemonnee achterover kunnen drukken. Hahaha.

Hierna had Martin alle tijd om zijn koffer te reorganiseren en zijn gewassen kleding van de lijn te halen, deze wasbeurt was nodig omdat de meegenomen kuipjes koffiemelk waren leeggelopen in de pot met oploskoffie en de bruine drab enkele overhemden had verontreinigd. Wonder boven wonder waren die bruine vlekken na een grondige wasbeurt compleet verdwenen, en omdat de was zo nat mogelijk was opgehangen (op moeders recept) was een strijkbeurt ook niet nodig, hierdoor kon alles weer stralend schoon de koffer in.

Ondertussen was het prachtig weer geworden en na enkele windstille dagen stond er nu een stevige bries. Rond half drie kwam Jan terug van een fantastische duikervaring en konden zijn spullen lekker snel drogen, want die moeten vanavond wel in de koffer. De groep was op twee verschillende plaatsen wezen duiken en Jan had met Duitser Alex beide keren gedoken want dat mag natuurlijk niet alleen. Gelukkig zijn wij meertalig maar onder water doe je toch geen bek open. Hahaha. Een geweldige ervaring die prachtige foto’s heeft opgeleverd en wie van duikclub Moby Dick kan zeggen dat hij de Seychellen ook onder water heeft gezien.

De rest van de middag heerlijk op het terras gezeten en voor sluitingstijd nog even de buurtsuper bezocht voor de laatste inkopen want we weten niet wat er op onze werkplek allemaal te krijgen is en we worden morgen om acht uur opgepikt en naar de boot gebracht zodat we geen tijd meer hebben om in Victoria inkopen te doen.
Door problemen met de site konden we dit verslagje niet meer plaatsen. Intussen zitten we op North Island en zijn zonder problemen aangekomen. Het ziet er hier fantastisch uit en zodra we een knappe verbinding hebben brengen we jullie op de hoogte van onze werkzaamheden.

Groetjes,

Jan Fokke en Martin

P.S.
Corine, Ik zal maar niet te lang over ons aanbod nadenken. Hahaha.

Klaske J., We waren hem snel vergeten want op ieder strand worden we minimaal door één hond gevolgd.

Klaske K., Als eerste een bootreis en we weten niet hoe gevaarlijk dat gaat worden, maar alle kapiteins zien er redelijk gevaarlijk uit.

Remco en mem, Alles goed hier dus en het voetbal pikken wij wel weer op als we terug zijn.

• 26 Oktober 2015 - 18:43

P.v.Wijngaarden:

Hoi Luitjes
    Alles weer gelezen mooie verhalen.
    Blij dat je goed aangekomen ben, nu begint het echte werk
    weer,
    Wij kijken met spanning uit naar de nieuwe verhalen.
    Hier alles goed.
    Groeten van ons Ma en Pa van W.

• 26 Oktober 2015 - 19:55

Klaske Jonker:

Hoi Hoi.
    Misschien zit er nog wat voor jullie in het vat,als de portemonnee bij de eigenaresse is gearriveerd
    Een fijne tijd op North Island

Groet van Klaske J.

• 27 Oktober 2015 - 10:26

Marelinn:

Lieve opa,
    De eerste zwemles was superleuk! Ik mocht al na 3 minuten mijn zwembandjes af en we gingen allemaal leuke spelletjes in het water doen. Mijn juf heet Agnes en er zitten 2 andere kindjes in de groep, 1 is een beetje een spetterjongetje, die luistert niet zo goed en gaat steeds spetteren… Toen ik klaar was met de zwemles kreeg ik een mooie knuffelbeer met een zwemt-shirt aan, ik heb hem Vissie genoemd.
    Gisteren ben ik weer naar school en naar gym geweest, de vakantie is weer afgelopen…
    Kus Marelinn

Tags: Seychellen

Jan Fokke en Martin

Als vogelaars zijn wij al jaren bezig met het inventariseren van verschillende gebieden in Friesland voor o.a. Staatsbosbeheer en het Weidevogel Meetnet Friesland. Sinds 2004 zijn we als vrijwilliger in gebieden in Peru, Brazilië, Colombia, Costa Rica, Swaziland en Zuid Afrika geweest voor verschillende werkzaamheden maar altijd ook om de daar aanwezige vogelsoorten te inventariseren. Dit jaar gaan we dus naar de Seychellen om ons in te zetten voor de zeeschildpadden en bedreigde vogelsoorten tevens gaan we proberen het koraalrif in kaart te brengen. Dit project wordt begeleid door Wildlife ACT (African Conservation Team) die ook veel projecten in Zuid Afrika hebben opgezet.

Actief sinds 17 Okt. 2015